Sunday, February 22, 2009

相聚

轉眼間,我們每月一次的中文初級佛學班,在今個星期四便圓滿結束最後一堂「第三十三至三十五課—宗派」。

這年多以來,我們同學之中經歷了不少人事及課程上的變動,但願各位能體會到每一個善緣(提昇生命品質)的來之不易;而相反的,每一個業緣(被無明業障所牽引)的棄之不去。

若然各位能感受到這當中因緣的運作,從今以後,多點培育善根,抓緊佛法的核心,我們這一會便是異常的殊勝!要是各位都不珍惜我們這一會的相聚,祇把它看成因緣變幻的聚散,那麼此會便是夢幻泡影,有否發生過都並不重要。

希望各位知道自已接著下來的路該如何走…

徐志摩的【偶然】云:
「我是天空裡的一片雲,偶爾投影在你的波心。
你不必訝異,更無須歡喜,在轉瞬間消滅了蹤影。
你我相逢在黑夜的海上,你有你的,我有我的,方向;
你記得也好,最好你忘掉,在這交會時互放的光亮!」

我在這裡借花敬佛,期望各位:
「你我相逢在黑夜的海上,你有你的,我有我的,方向;
你記得也好,最好你珍惜,在這交會時互放的光亮!」

衷心的祝福大家!

--

1 comment:

Lung Zhi 隆志 said...

Hi LZ,

Time has really flied by, we have gone through so much, lots of joy, lots of anguish, even tears. I hope this experience will strengthen us individually and together.

Will you still teach us something else? I hope you will although I know this is imposing on your time. But , I truly hope you will.

Just want to let you know I appreciate your time, effort, your heart, your friendship and all that you have sacrificed. Not many people would be willing to do what you have done and endured what you did.

thank you.

NS